2011. augusztus 1., hétfő

Nyaralás kisbabával

Július közepén nyaraltunk, Szeliden. A rossz idő hamar utolért bennünket, így csak néhány napot töltöttünk ott. Az eleje jó volt, mert hőség volt. Legalábbis nekünk jó volt, kisfiunknak kevésbé, ő benn hűsölt a szobában. A nyári nagy melegben nem vittem ki, mert egyrészt meleg volt, másrészt az uv sugárzás is erős volt, nem gondoltam, hogy fel kell őt forralnom és le kell égetnem a bőrét. Mert ugye az ő korában (J) még nem akarok naptejet kenni rá (még nem is találtunk olyat, amibe ne lenne parabén és társai). Az árnyék meg nem véd hatékonyan a káros sugarak ellen, és mivel a sugárzás összeadódik úgy, mint a röntgensugár, emiatt döntöttünk a hűs szoba mellett. Majd jövőre, 1 éves kora után mehet napocskára 15 óra után. Egyébként így is barnább az arca, mert a napi séta alatt (este 20 órakor) is éri a felhőkről visszaverődő sugárzás, és ez is elég volt a barnításhoz! Bele sem gondolok, mi lenne, ha közvetlenül érné… 
Persze az otthoni sétáknál még napernyőt is használunk, ha kell, mert épp korábban megyünk sétálni, akkor helyenként még áttör a nap. Egyébként én is kipróbálom mindig séta közben, hogy milyen erős a fény: egyszerűen felnézek az égre. Onnan már tudom, hogy éppen milyen árnyékolás kell. Érdemes kipróbálni! A napernyőből érdemes UV szűrőset venni, mert az egyszerűbbek rendesen áteresztik a fényt.
Így a mi szemszögünkből ez a nyár nem rossz a hűvösebb napokkal és frissítő záporokkal. Azért még reméljük, hogy lesz meleg és egy kicsit úszkálni vagy evezni is tudunk…
A pakolásban már igen profi vagyok. Összeírtam egy lapra, hogy mik azok a dolgok, amiket vinni kell, így semmi nem marad itthon. Íme a lista, hátha másnak is segít:

Szopizás: ezek a kezdetekkor kellettek, amikor még fejtem. Tejet hagytam a nyaralóban, hátha kell.
   anyatejgyűjtő tasak
   Avent pohár 2db
   mellszívó
   mikrós sterilizáló
   mosogatószer (Nuk)
   fagyasztott tej.

Fürdés:
ezeket az első alkalommal levittük, azóta van lenn, nem kell cipelni:
   tusfürdő, Babylove bio
   olaj, bio napraforgóolaj
   vatta
   hintőpor
   Chicco sterilizáló
   Mecsek hasfájás elleni tea.
amit hozunk-viszünk:
   D-vitamin
   hőmérő
   hasfájás ellen homeós bogyó: Colocynthis 9CH
   fésű
   fürdőlepedő.

Pelenkázás:
ezeket az első alkalommal levittük, azóta van lenn, nem kell cipelni:
   eldobható pelenkázólap
   tetra pelenka
   eldobható pelenka
   popsikrém
   popsitörlő.

Öltözés:
amit hozunk-viszünk:
  rugi
  body
 
Alvás:
ezeket az első alkalommal levittük, azóta van lenn, nem kell cipelni:
   kinyitható, hordozható ágy
   kókuszmatrac
   pelenkázó lap, kemény, ágyra tehető
   gumis lepedő
   takaró

Egyéb:
amit hozunk-viszünk:
  Álomvirág - nagyon jó! Én csak javasolni tudom, nyugodtabban alszom, nem kell folyton az ágyához   mászkálnom.
   cumisüveg, MAM önsterilizáló
   bébiőr, nekünk Baby Ono van, teljesen jó, elemmel is megy
   babakocsi - ajándékba kaptuk:)
   cumi, cumisterilizálóval.
   vízmelegítő lábos - ilyet vettünk oda is, nem cipeljük.

A nyaralás alatt is fejlődött, a korábban még csak nézett elefántot most megfogja és gyűrögeti a füleit. A játszószőnyegén lévő békákat meg rendesen püföli:()
A pár napos pihi előtt még a boltokat is kellett járnom, mert a hónap végén lakodalomba is megyünk, barátnőmék házasodnak. Ennek nagyon örülünk, de egyben egy jó kis nehézséget is okoz kisfiam miatt. Még nem tudom, hogy oldjuk meg a szoptatást, de addig kigondolomJ
A ruhám már folyamatban. Korábban kinéztem egy sötét ruhát, de mellben nem volt jó (így jártam az összes meglévő ruhámmal is). Megkérdeztem egy varrónőt, hogy át tudja-e alakítani, ha megveszem. A válasza igen volt, de mire pár nap múlva visszatértem az üzletbe, már nem volt ott a ruha. Hát ez így szokott lenni. Korábban nem tudtam menni, mert a klímánkat intéztük: szerelés, újabb szerelés… Ez sem volt egyszerű, de végre van. Persze nálunk nincs annyira meleg, mert a földszinten lakunk, de kisbabám párszor felforrt, amikor nagyon meleg volt. Olyankor nagyon nyűgös volt, nem tudott elaludni és nagyon megizzadt. Ekkor döntöttünk a klíma mellett. Férjem neki is állt nézegetni és talált egy plazmaszűrős, inverteres készüléket. A lényege ennek, hogy önmagát tisztítja, így nem poshad be, nem lesz dohos a levegő, amit fúj, csöndes, ionizál és jól hűt. A szerelők igen bénák voltak és egy kicsit rájuk is kellett férjemnek pirítani, csak akkor fejezték be a munkájukat, de most már minden rendben. Hűtöttünk néhány napot, de lassan fűtünk isJ
A ruhára visszatérve: a varrónővel végül a ruhavarratást beszéltem meg. Elvittem hozzá a választott cipőmet és ahhoz igazítva lesz ruhám, ha minden igaz. Pántos, mellben egyenes szabású, melltől elfelé A vonalú, kissé bővebb ruha lesz. A felső része olyan lesz, mint a cipőm, ekrü féle, az alsó része barna.
Még mást is kellett vennem: a lánybúcsúra rózsaszín és fekete a „kötelező” megjelenés. Mivel a rózsaszín nem a színem (!) ,ezért kellett valami ilyen ruhadarabot beszereznem. Nehéz volt, de sikerült, így abban fogok villogni. Körömlakkot is vettem hozzá, szintén ebben a színben. Fekete cipőben és rövidnadrágban megyek, ha kell, fekete harisnyát is húzok. Kellett.
Így is nyaraltunk:
 Ez az a híres kék elefánt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése